Kultur och fritid

Under åren har många lyckade arrangemang genomförts för de boende på Klosters Fälad.

Föreningslokalen Holken

I området finns en föreningslokal som finns att boka för lugnare sammankomster och barnkalas.

Holkenkvällar

Holkenkvällar där föreningen bjuder på både mat och musikunderhållning ca en gång i månaden, uppskattas stort av många boende.

Vi har bland annat fått lyssna till:

• Voices of Rejoice
  • Bergström Trio
  • Romanser från Balkan av Merima & Suzanna
  • Chilensk folkmusik av Tania & César

Holkenkvällarna organiseras av föreningens studieorganisatör.

Holkensommar med grillning och musik

Under sommaren har Holkenkvällarna flyttat utomhus med bland annat grillning och underhållning av  trubadurer.

Pensionärsträffar

Varje tisdag och torsdag omkring kl 13.00-13.30 och fram till kl 16.00 är det pensionärsträffar i Holken.

Det är pensionärerna på området som själva håller i detta och träffas över en kopp kaffe. Ibland bjuds en föreläsare in.

Urbanodling

Ett försök med urbanodling startar våren 2017. Flera familjer har anmält intresse av att i gemenskap odla och ta hand om grönsaker.

Akvarellkurs

För närvarande pågår en akvarellkurs i Holken måndagskvällar med konstnären Erik Lundgren. Som boende på Klosters Fälad är priset subventionerat.

Boule

Boulespelarna träffas vanligtvis på onsdagseftermiddagarna. Är du sugen på att spela – kom till boulebanorna uppe vid Holken. Har du inga egna klot finns det att låna.

Jubileumsfester

Den stora festen i september 2015 när vi firade föreningens 50-åriga födelsedag samlade många Klosters Fäladsbor trots ett ruggigt väder. En liknande fest genomfördes när föreningen firade 40 år.